Reverse Kerosakan jantung otot semulajadi - Satu Kajian Kes

Reverse Kerosakan jantung otot semulajadi - Satu Kajian Kes

Adakah anda tahu bahawa kerosakan otot jantung boleh diubah secara semulajadi? Saya sedang berjalan, bercakap, bukti yang hidup, dan artikel ini adalah satu kajian kes profil bukti itu.

Kes Sejarah Reversing jantung otot Kerosakan

Lima tahun lalu, saya menjalani pembedahan untuk menggantikan injap aortic sejak lahir-rosak dalam hati saya. Injap tidak ditutup dengan betul dan bocor dengan setiap denyutan jantung, membuat hati saya kurang berkesan. Saya telah hidup dengan injap ini untuk 67 tahun tanpa menyedari bahawa ia adalah rosak. Saya mengalami tanda-tanda kecacatan kongenital ini tetapi tidak pernah menyedari sebabnya.

Sebagai contoh, walaupun saya sentiasa mempunyai kekuatan fizikal yang besar, saya tidak pernah mampu untuk melakukan senaman yang memerlukan stamina kardiovaskular berpanjangan. Saya selalu tertanya-tanya bagaimana orang boleh berjoging dan bercakap pada masa yang sama, kerana saya hampir tidak boleh berjalan setengah batu tanpa sama sekali lebar.

Selepas pembedahan, saya mampu untuk melakukan senaman aerobik yang saya tidak pernah mampu lakukan sebelum ini. Saya dengan mudah boleh berjalan selama 30 minit tanpa lebar. Walau bagaimanapun, doktor saya memberitahu saya bahawa keputusan ekokardiogram saya menunjukkan bahawa otot jantung saya membesar dan agak rosak dari seumur hidup terlalu banyak pekerjaan. Dia memberitahu saya bahawa ini jenis pembesaran sebelum itu tidak diubah, dan bahawa saya akan mempunyai untuk merawat hati saya dengan baik untuk sepanjang hidup saya.

Saya menghargai kebimbangannya, tetapi menjadi seorang doktor Perubatan Cina saya tidak percaya bahawa keadaan tidak boleh diterbalikkan. Dalam Perubatan Cina adalah dipercayai bahawa apa-apa syarat dapat sembuh.

Terapi Tambahan Asli

Selepas pembedahan pakar kardiologi saya ditetapkan coumadin untuk mengelakkan darah daripada membeku pada injap aortic tiruan. Saya mempunyai kesan sampingan yang serius daripada mengambil coumadin jadi saya beralih kepada pengawal selia darah semula jadi yang dipanggil Nattokinase, yang telah digunakan oleh orang Asia selama berabad-abad untuk membubarkan dan mengelakkan pembekuan darah. Di samping itu, saya menambahkan pengambilan saya koenzim Q10 dari 30 mg hingga 180 mg. Saya telah mengambil koenzim Q10 selama bertahun-tahun sebagai satu bentuk semulajadi sokongan untuk hati saya, dan kerana saya tahu ia telah penyembuhan hartanah untuk otot jantung, saya menambahkan pengambilan saya ke tahap terapeutik.

Keputusan ekokardiogram Ujian

Saya mendapat ekokardiogram sekali setahun untuk memastikan bahawa injap jantung tiruan saya berfungsi dengan baik dan untuk memeriksa kesihatan jantung saya. Tiga tahun lalu, hasil daripada ekokardiogram tahunan saya hairan doktor saya. Dia memanggil saya dan bertanya kepada saya apa yang saya telah lakukan untuk hati saya. Saya memberitahu beliau, dan kemudian bertanya mengapa. Beliau menjawab bahawa otot jantung saya tidak lagi diperbesarkan dan dinding jantung tidak lagi menebal. Ini mengejutkan Allahyarham kerana dia tidak pernah melihat perubahan arah seperti ini dalam amalan beliau.

Saya gembira bahawa otot jantung saya telah pulih dari tekanan seumur hidup terlalu banyak pekerjaan, dan berpuas hati bahawa titik Perubatan Cina pandangan, di mana penyembuhan selalu mungkin, telah terbukti benar dalam kes saya. Saya berharap keputusan ini akan memberi inspirasi kepada orang lain dengan "keadaan kronik" untuk menyedari bahawa apa-apa syarat yang boleh menjadi sembuh dan bahawa suplemen semula jadi sentiasa ada pilihan untuk dipertimbangkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar